PROJE HEDEFLERİ (PUZZLE HUNTERS PROJECT OBJECTIVES )

PUZZLE HUNTERS PROJECT OBJECTIVES  (PUZZLE HUNTERS PROJE HEDEFLERİ )

Our project age range is 7-12.  Studies have shown that especially intelligence puzzles have a positive effect on primary school students and increase their mental skills.  With our project, we will teach students task games, verbal games, numerical games, logic games, attention and memory games, and strategy games.  It will contribute to our students to develop a positive attitude towards mathematics lesson and to gamify puzzles. The project work will take place between October 2020 and May 2021.


1. Developing problem solving skills by introducing intelligence puzzles to students.

2. To develop students' positive attitude skills towards mathematics lesson.

3. To ensure that students spend their free time productively by solving intelligence puzzles.

4. Designing the intelligence puzzles they have learned in three dimensions using different materials, providing permanent learning and gamification.

5. To give students and teachers the ability to use web 2.0 tools by introducing them.

7.Telling students the puzzles they have learned to their friends and their families at home, so that their cooperation and expression skills improve and their self-confidence.

8. To popularize the project by developing student-teacher-school-parent cooperation.


Proje yaş aralığımız 7-12'dir. Yapılan araştırmalar, özellikle zeka bulmacalarının ilkokul öğrencileri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve zihinsel becerilerini artırdığını göstermiştir. Projemiz ile öğrencilere görev oyunları, sözlü oyunlar, sayısal oyunlar, mantık oyunları, dikkat ve hafıza oyunları ve strateji oyunları öğreteceğiz. Öğrencilerimizin matematik dersine karşı olumlu bir tutum geliştirmelerine ve bulmacaları oyunlaştırmalarına katkı sağlayacaktır. Proje çalışması Ekim 2020 ile Mayıs 2021 arasında gerçekleştirilecektir.

1. Öğrencilere zeka bulmacalarını tanıtarak problem çözme becerilerini geliştirmek.

2. Öğrencilerin matematik dersine yönelik olumlu tutum becerilerini geliştirmek.

3. Öğrencilerin zeka bulmacalarını çözerek boş zamanlarını verimli bir şekilde geçirmelerini sağlamak.

4. Öğrendikleri zeka bulmacalarını farklı malzemeler kullanarak üç boyutlu tasarlamak, kalıcı öğrenme ve oyunlaştırma sağlamak.

5. Öğrencilere ve öğretmenlere web 2.0 araçlarını tanıtarak kullanma becerisi kazandırmak.

7. Öğrencilere öğrendikleri bulmacaları evde arkadaşlarına ve ailelerine anlatmak, işbirliği ve ifade becerilerini geliştirmek ve özgüvenlerini geliştirmek.

8. Öğrenci-öğretmen-okul-veli işbirliğini geliştirerek projeyi yaygınlaştırmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder